Pagina's

woensdag 1 februari 2017

Nieuwe krant

Sinds januari 2017 behoor ik tot het lezerspanel van 'Deze Week'. In elke krant geef ik in ca. 800 tekens mijn mening over een opgelegd onderwerp. Geregeld haalt de redactie er nogal drastisch enkele zinnen uit - de ruimte is beperkt. Maar geen nood: hier lees je de pure versie.

Woensdag 01/02/2017: Wat vind je van de nieuwe krant?

Ik lees alles. Momenteel herlees ik een turf van Harry Mulisch en ik combineer deze lectuur met die van etiketten, bijsluiters, folders, flyers en flapteksten. En sinds enkele weken is er nu ook ‘Deze Week’.
Tot nu toe behoorde het onderdeel reclamegazetjes tot het segment leesvoer dat me nauwelijks boeit. Erg prijsbewust ben ik niet, boodschappen doe ik zelden. Maar als op de cover van zo’n nieuwe krant staat dat lokaal nieuws iedereen boeit, dan ben ik het daarmee eens en ga ik snel bladeren of de krant die belofte kan waarmaken. En zo is het wel. Ik lees over onderwerpen, personen en gebeurtenissen die mij interesseren en dus blijf ik lezen.
Ik beken: ik kijk over de reclames heen. Maar ooit las ik dat we de meeste reclames onbewust opslorpen. Ik lees het nieuws en de reclame krijg ik er dus gratis bij. Tot Deze Week!

https://www.youtube.com/watch?v=xmVwo2DxkGg