Pagina's

zaterdag 11 februari 2017

Complimentjesdag

Elke week behoor ik tot het lezerspanel van 'Deze Week'. In elke krant geef ik in ca. 750 tekens mijn mening over een opgelegd onderwerp. Geregeld haalt de redactie er nogal drastisch enkele zinnen uit - de ruimte is beperkt. Maar geen nood: hier lees je de pure versie.

Woensdag 15/02/2017: Deel jij wel eens een complimentje uit?

Alles en iedereen heeft tegenwoordig een speciale dag. Maar ze gaan meestal erg onopvallend aan mij voorbij.
Ook complimentjesdag is voor mij een overbodige dag. Ik verwacht niet om de haverklap complimentjes van anderen en ik deel ze ook niet uit gewoonte uit. Stel je voor dat je voor alles wat je doet een complimentje kreeg? Wat ik wel doe, is altijd, overal en tegen iedereen vriendelijk zijn. Ik ben daar nogal kwistig in. Ik zeg bij het binnenkomen niet ‘Hey’, maar ‘Hey, hey, hey’. Als de collega dan even vriendelijk antwoordt, krijgt hij geen complimentje van mij. Geen schouderklopje omdat hij vriendelijk is geweest.
Weet dus dat als je van mij een complimentje krijgt je iets fantastisch hebt verwezenlijkt.