Pagina's

zondag 26 februari 2017

Cool

Elke week behoor ik tot het lezerspanel van 'Deze Week'. In elke krant geef ik in ca. 750 tekens mijn mening over een door de redactie opgelegd onderwerp. 

Woensdag 08/03/2017: Wat is het coolste dat je ooit hebt gedaan?

Als ik denk aan cool zijn, doemt The Fonz uit de televisiereeks Happy Days voor me op. Die was cool, vooral omdat hij zelf zei dat hij dat was.
Een rolmodel is hij voor mij nooit geweest. Wat cool zijn precies is, wordt door iedereen anders ingevuld. Ik denk er o.a. zelfcontrole, juiste outfit, jezelf zijn, een sterke dosis zelfverzekerdheid en de juiste vrienden op het juiste moment bij.
Sommigen vonden me cool toen ik als jongeling tijdens een initiatie alpinisme aan een steile rotswand ergens boven de Maas bengelde. Maar dat is eerder stoer, toch?
Cool was ik die keer dat ik gastspreker was tijdens een cultureel onderonsje op het eiland Ameland en ik het Nederlandse publiek 40 jaar na de feiten koeltjes herinnerde aan de verloren WK-finale tegen Duitsland. De stilte in die zaal was erg cool.

https://www.youtube.com/watch?v=0QIvXG-8vrU



Geen opmerkingen: