Pagina's

dinsdag 7 februari 2017

Valentijnsdag

Elke week behoor ik tot het lezerspanel van 'Deze Week'. In elke krant geef ik in ca. 750 tekens mijn mening over een opgelegd onderwerp. Geregeld haalt de redactie er nogal drastisch enkele zinnen uit - de ruimte is beperkt. Maar geen nood: hier lees je de pure versie.

Woensdag 08/02/2017: Vier jij mee de liefde op Valentijnsdag?

Voor mij ruikt Valentijn net wat te veel naar platte commerce om er veel aandacht aan te besteden. Toen ik veel jonger en vaker verliefd was, moest de dag nog worden uitgevonden. In een jaarkalender kon je wel eens lezen dat 14 februari de ‘dag van de geliefden’ was, maar veel aandacht schonken de media en ik daar verder niet aan.
Nu kan je er niet omheen: je moet en je zal verliefd zijn die dag. Toch laat het ons vrij koud. Maar als we in de Valentijnsperiode een mooie aankoop, een fijn etentje of een leuk uitstapje plannen, dan kleven we daar met een kwinkslag het etiket ‘Valentijn’ op. Hebben we een excuus om eens iets geks te doen.
De dag zelf heeft geen gekke dingen in petto. Gelukkig is het op 14 februari net mijn verjaardag. Krijg ik toch wel een leuke attentie of zo.

https://www.youtube.com/watch?v=j1LwD1q-Nm4