Pagina's

zaterdag 18 maart 2017

Aprilgrap

Van januari tot april 2017 behoorde ik tot het lezerspanel van 'Deze Week'. In elke krant gaf ik in ca. 750 tekens mijn mening over een door de redactie opgelegd onderwerp.
Dit was mijn laatste bijdrage.


Woensdag 29/03/2017: Wat was je leukste aprilgrap?

Van de vele grappen die ik hoor, zijn er maar weinig die me echt laten lachen. Ik ben zelf ook geen goede grappenverteller, maar af en toe een leuke stoot zie ik wel zitten. Ik was twintig toen een aprilgrap die ik samen met een naamgenoot bekokstoofde voor nogal wat angstzweet zorgde.
Koen en ik zouden onze ouders even doen schrikken en hadden in de nacht van 31 maart van huis gewisseld. We zouden ons op 1 april in elkaars huis gedragen alsof er niets aan de hand was. Toen ik wakker werd in het vreemde bed, hoorde ik in de belendende kamer de vertrouwde stem van de aalmoezenier van de school waar ik, leraar-in-spe, hoopte les te gaan geven. Ik bleef minstens een uur aarzelen aan de deur vooraleer ik de huiskamer durfde binnengaan. Ondertussen had de andere Koen moedig mijn plaats als helpende broer op de bouwwerf ingenomen, waar hij als architect-in-spe kon ervaren hoe je echt een huis bouwt. Ook hij zweette wat af die morgen!