Pagina's

donderdag 16 maart 2017

Fliek

Elke week behoor ik tot het lezerspanel van 'Deze Week'. In elke krant geef ik in ca. 750 tekens mijn mening over een door de redactie opgelegd onderwerp. 

Woensdag 15/03/2017: Is de politie ook uw vriend?

In mijn vriendenkring is er een politieagent die er op zijn eentje voor zorgt dat de vraag van deze week even goed omgekeerd kan gesteld worden. Wie die maat niet kent, zou zich vol verwondering afvragen: is jouw vriend een politieagent? Die maat zorgt op zijn eentje voor een positieve beeldvorming bij wie twijfelt. Hij is de sympathie zelve en als hij zijn kepie afzet wordt hij mens onder de mensen.
In mijn meer rebelse jeugdige jaren was er nochtans ingebouwde argwaan bij het verschijnsel politie. Zij waren er toch enkel op uit om je boetes aan te smeren, geweld aan te wakkeren en linkse betogers op te pakken? Ondertussen weet ik wel beter. Die maat doet zijn job en wil dat goed doen, houdt zijn hart vast voor het toenemende geweld en is op zijn hoede voor naderende terreurdreiging. Dankzij die maat en zijn maten is het veiliger op straat.