Pagina's

zaterdag 18 maart 2017

Zomeruur

Elke week behoor ik tot het lezerspanel van 'Deze Week'. In elke krant geef ik in ca. 750 tekens mijn mening over een door de redactie opgelegd onderwerp. 

Woensdag 22/03/2017: Moet de zomertijd worden afgeschaft?

Hoe kun je nu in godsnaam een zomertijd afschaffen of een wintertijd invoeren? Als ik het goed voorheb, is er maar één tijd en die gaat altijd vooruit. Het feit dat we tijd benoemen met uren, minuten en seconden is niet meer dan een afspraak. De tijd is eigenlijk wat je buiten ziet: het is licht of donker, het is koud of warm, al naargelang de tijd van de dag en het jaar.
Mij lijkt het een goed idee van de mens om het leven te schikken met optimaal gebruik van het natuurlijk licht. Het is goed voor je mentale gezondheid en bovendien erg energievriendelijk.
Dat ik twee keer per jaar steevast weer moeite heb om te weten of ik nu een uur moet bijtellen of aftrekken, neem ik er graag bij. En ik heb snel eens gekeken: op zaterdag 25 maart heb ik geen feestje, niet zo erg dus dat ik een uurtje minder slaap krijg.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen